Soya är ett "tjejnamn"?

Har nu kastrerad hankatt med tratt i vår familj, istället för som innan; ovanligt ofeminim honkatt som inte löper. Känns svårt att smälta det här, alltså. Inte för att kön spelar någon roll (trodde jag i alla fall. hehe). Men ja, det känns bara... konstigt. Hur kunde vi undgå att se pungen, undrar ni kanske?  Hur kunde vi undgå att misstänka något med så starkt stinkande ammoniak-kiss, undrar ni kanske också? Jag med. Men det en inte letar efter är svårt att hitta. Det här för ju osökt mina tankar till ett avsnitt av Grey's Anatomy (magnifik tv-serie!) då en individ som levt som tjej hela sitt liv får reda på att hon både har manliga och kvinnliga könsorgan. Föräldrarna blir väldigt upprörda när flickan vill "bli" pojke, osv osv. Känner igen mig lite där! Fast pojkkissar är förstås lika fina som flickkissar. Japp.

OVER AND OUT DÅ

Kommentarer
Postat av: M

Tror inte katten blir så kränkt av att ha ett namn som lutar åt det feminima hållet, tyckte förövrigt Soya var ett jättefint namn, sådär lent!

2010-09-03 @ 21:14:41
URL: http://realmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0