jag hjärta lågkonjunkturen

Sitter och glor på platsbanken och blir bara mer och mer desperat. Fuck. Har kommit fram till att de enda jobb jag har chans att få är de jag typ hellre dör än tar. Och jag är faktiskt inte SÅ kräsen. Jag fattar inte varför en ska ha utbildning för allt!!! Jaha, hur ska jag kunna betala min hyra i höst egentligen?! Och visst, ala jobb som finns ligger ju inte ute på platsbanken men vart ska en söka då? Jag fattar inte. ALLA har ju krav på erfarenhet/utbildning. Nä, nu ska jag ignorera mitt stora problem och återgå till min tillvaro av fullkomlig lättja. (Nej, jag är inte kristen :)))

Kommentarer
Postat av: sara

menne, det blir säkert bra! skaffa en jobbcoach(: det ska jag få nu snart. hoppas det ska gå bra. men allt ordnar sig(:

2010-07-08 @ 15:09:59
URL: http://facklitteratur.blogg.se/
Postat av: sara

haru msn? (a) jag försöker att inte dö av tristess.

2010-07-10 @ 23:52:01
URL: http://facklitteratur.blogg.se/
Postat av: lasse

Vad vill du jobba inom? Det brukar finnas speciella siter som är bättre för vissa typer av jobb, så det gäller ofta att hitta rätt i den djungeln först.



Academic Work är, trots namnet, inte bara för akademiker, utan har massor för bara rent allmänt unga människor som behöver nåt att göra. Ofta är väl fokus mer på deltidsjobb, men det kan ju ge en fot in i systemet. Kolla där!



Att de kräver erfarenhet och utbildning är inte alltid sant heller: det de skriver är deras drömkandidat, precis som om du skulle skriva en önskelista för din ideala arbetsgivare kommer det knappast finnas någon som stämmer in på exakt alla punkter. Klart att företagen vill ha någon med färdig utbildning, massor erfarenhet och villighet att jobba för en låg lön, men existerar dessa personer?

2010-08-03 @ 16:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0