Några miljoner scovillegrader

Idag har jag lyckats med en jävla bedrift: att hitta jordens starkaste nudlar.

När jag går och handlar så brukar jag alltid ha den nonchiga inställningen att ifall det står att något är "hot" på förpackningen så är det oftast inte starkare än att det går att notera viss antydan till kryddning i produkten. Vad jag ständigt glömmer är att det oftast inte är så i asiatiska/orientaliska butiker och idag när jag skulle handla nudlar och chips slängde jag glatt ner ett paket med superspicy&hot nudlar. "Faaan, vad gött tänkte jag", jag peppade som fan. Dregglet rann ur munnen på mig och jag kunde knappt få upp kryddpåsen i min iver.

Redan efter första nudelsörplet kände jag att något var fel. Det brann fan i munnen. Flera liter vatten åkte ner i ett svep och mina ögon tårades. Näsan rann, svetten pärlade sig i min panna. Likväl kämpade jag på, med sällan skådad tapperhet. Portionen gick åt i en rasande fart och när sista tuggan var nersvald tänkte jag nöjt att "jag är ju bara för jävla cool som kan äta världens starkaste nudlar".  Min mun brann som en sprutande vulkan. Jag tror fan kryddmixen i nudlarna började närma sig uppemot ett par-tre miljoner scovillegrader. Jag var tvungen att fort klämma en halv skål hummus för att mildra den brännande känslan i munnen.

Kommentarer
Postat av: Louise

Hahah. Aaaawh! Charmen!

Känns sådär lagom.. typiskt? Fast charmigt. Ohyes.

2010-02-24 @ 00:08:36
URL: http://andvari.blogg.se/
Postat av: spara

hahahahaha. med kryddigt -är- gott!

2010-02-24 @ 09:06:10
Postat av: b

du är en äkta kvinna! och jag älskar hur duktig du är på att skriva och förmedla känslan och liksom.. suga ned en i berättandet.

2010-02-26 @ 14:31:11
Postat av: adde

Haha, så gulligt. :) Men ja, dom thainudlarna är för jävliga, men vad duktig en känner sig när en är klar.

2010-02-26 @ 22:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0