Efter Gymnasiet

Jag vill bo ett kollektiv med bara trevliga människor som diskar efter sig men inte är pedanter.
De ska inte ta in döda djur som de tror är mat i lägenheter och inte vara rasister.
Annars kan det vara lite hursom.
Bara de inte vill umgås 24/7 och bara de inte är totalt osociala.

Jag vill helst bo i Göteborg men kanske i Umeå.
Jag vill göra något nyttigt för världen men det ska ändå vara kreativt och gå att försörja sig på.
Jag vill inte gå på socialbidrag hela livet.
Jag vet inte om geovetenskap är något för mig men jag älskar havet.
Personlighetstest säger åt mig att bli lärare, kurator eller präst. Men det låter tråkigt som fan.
Är alla som går lärarprogrammet beiga typer eller är det bara så det verkar?

Arkitekt skulle vara spännande men ja, 19.7 eller 20.0 kan ju jag glömma.
Författare har alltid varit mitt drömyrke. Eller serietecknare. Eller konstnär.
Men så bra är jag ju inte.
Och jag hatar människor men vill hjälpa alla.
Jag vill rädda världen men också ha råd att äta olivolja och tofu varje dag.

Jag vill ha ett katthem och ta hand om katter som har blivit övergivna.
Jag vill åka och tågluffa så jävla mycket.

Kommentarer
Postat av: addowie

Ska vi lattja i lianer istället?

2009-12-05 @ 13:52:13
Postat av: b

känner igen mig så mycket i det du skriver.. vill också kollektiva, och inte heller gå på soc bidrag resten av livet. jag vågar inte ens personlihetstest, känns som att det kommer få error o säga, sorry. de blir sov för däj döh!

2009-12-14 @ 01:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0