Jag borde bli politiker

Någon som jag inte vill nämna vid namn har mordhotat mig ifall jag inte gör matteprov på kap. 6 imorgon. Denne någon hotade med en väldigt plågsam död - vi skulle ta en tripp tillbaka i tiden och jag skulle bli levande mumifierad! Det är inte så jag vill dö! Inte i forntidens Egypten i alla fall!

Men jag vill liksom inte dö av stress heller... Så därför sitter jag och pluggar sönder min hjärna med diverse polynom och konjugat och kvadreringsregler hit och dit. Jag har skrivit och knappat in saker på miniräknaren så att mina fingrar är helt blodiga, mina ögon rödsprängda och min rygg krokig - den kommer aldrig mer bli vad den en gång var, dvs; innan jag började gymnasiet på *en gymnasieskola i en svensk stad*..

Är detta vad den svenska skolan vill göra med dagens ungdomar? Varför inte köra på den gamla fina skolandan och piska eleverna med pekpinnen istället?! Vi alla sparar ju tid på så sätt. Och tid är det ont om, har jag hört. Man har ju redan levt ungefär halva sitt liv - och vem vet föresten när man ska sluta leva det nästa gång?! (Förmodligen när man skolkar för att åka på studieresa till Kiruna nästa gång... Och ja, det var en studieresa) Tänk om vi alla blev smiskade i skolan istället, då skulle vi dessutom spara de pengar vi annars skulle ha köpt sexleksaker för. Alla klagar ju på pengabristen. Dittan och dattan och pengar och ekonomi. Här kommer jag med lösningen på allt men vad får man för det?! Ingenting!


Kommentarer
Postat av: adde

Fler studieresor tack!

Och jag vet hur det är, helt sjukt stressigt nu. Tur att det blir bättre ändå... Synd att jag inte kan hjälpa dig. Vill det. Fast om jag var hos dig skulle jag ändå krama dig så du inte skulle kunnna räkna. Muha.

Kyssar

2008-04-10 @ 18:20:49
URL: http://addespropaganda.com
Postat av: Olivia

Jag skulle tycka att det var mycket mer lärorikt ifall all skolundervisning bestod av studieresor (valfritt resmål) :)

2008-04-10 @ 18:31:32
URL: http://inaktiv.blogg.se
Postat av: sofia b

jaa, fram med pekpinnen! då förenar vi ju både nytta med nöje ;'''''> >>>

2008-04-10 @ 19:47:56
URL: http://okorrekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0