5 skäl att inte vara religiös.

1. I och med att du inte tror på gud (observera gärna; ingen stor bokstav) kan Du (stor bokstav) inte hamna i dennes underbyxor när du dör.  *
2. Det är varmt i helvetet. (Och det är kallt i Sverige nu, särskilt i Kiruna.)
3. Det är fritt fram för att krydda tillvaron med diverse snuskiga sexlekar.
4. Om du impulsivt skulle mörda alla fula människor du ser kommer du förmodligen hamna i fängelset men du slipper i alla fall be om syndernas förlåtelse. Klar fördel.
5. Du får se ut hur fan du vill och äta vad fan du vill.
Osv.

* Detta, mina förtrogna, kom jag och B på när vi studerade himlen idag och upptäckte att där fanns fartränder. Efter en stunds analysering så förstod vi att det måste vara så att gud har ätit ngt hen inte tål. Choklad, t.ex.

Jag är helt seriös, jag lovar. Jag vet ju inte vad vare sig ironi eller sarkasm är.

Kommentarer
Postat av: Louise

Gud suger. Eller folket som tror på Gud och som skrivit bibeln osv.
Jäjh, ja.. jag är konfimerad. Dock vet jag inte varför.. :o

2007-09-21 @ 20:14:49
URL: http://lowdown.blogg.se/
Postat av: Kåtbock

vi äger, och vi ägde hela jävla sörping idag. hejhejhejjag är 11-13 år, kom och se på mig kom och ta på mig. fiffan. <3

2007-09-21 @ 20:24:23
Postat av: adde

Gogo humanisterna! *Kastar en liten boll som fäller ut sig och ber scandic att ta bort biblarna från sitt hotell*

2007-09-22 @ 18:17:28
URL: http://addespropaganda.com
Postat av: Anonym

vore intressant att höra vad du finner så dåligt med religion, kristendom, troende m.m....

2007-09-25 @ 21:13:04
Postat av: Anonym

Det skulle jag gärna tala om för dig. Men en sak som väl är värt att nämnas är att jag inte alltid är HEEELT seriös när jag skriver blogg.

2007-10-03 @ 16:25:51
URL: http://inaktiv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0