Hon häller sina problems i en hushållsmaskin.

Det enda jag gjort i helgen är att äta kopiösa mängder onyttiga grejor, sträckkollat på Masterchef Australia (det är så facking bra - jag menar allvar - kolla!) och analyserat slutdebatten inför förra riksdagsvalet. Jag vill aldrig mer höra Ohly ta upp exemplet om Emelie som har en blogg, och vars mamma har blivit utförsäkrad. Men annars tycker jag att Ohly är rätt kool, såklart. En person jag verkligen inte klarar av är Maud Olofsson, jag har liksom lite problem med att se seriöst på någon som gällt står och skriker: "Ni vill ju bara straffa folk som bor på landet!" Så jävla grymt argument, tror verkligen att det övertygade många om att Centerpartiets milöpolitik är helt outstanding. Björklunds retorik är inte heller något vidare, men det kanske bara är jag som är så starkt färgad av mina personliga åsikter, vem vet.
En kul grej dock: jag börjar verkligen märka att jag läser retorik nu, känner rent instinktivt att jag borde lägga in lite retoriska stilfigurer för att piffa upp det här blogginlägget. Men. Cool och punkig som jag är ignorerar jag denna instinkt och publicerar ett rätt sugigt blogginlägg ändå.

Kommentarer
Postat av: scara

du skriver redan så bra så det gör ingenting, bästOlivia :3

vissa tar livet av sig, som blir utförsäkrade. det är också en historia...

2011-02-13 @ 23:30:59
Postat av: Olivia

TACK! Ja, det är helt sick. Alliansen suger fett :((

2011-02-14 @ 14:22:19
URL: http://inaktiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0