tisdag

Inskriven på arbetsförmedlingen, av medelålders dam av gissningsvis östeuropeiskt ursprung med hjärtformade nitar på skor. Måste göra sjukt mycket saker som arbetslös, nästan mer än som arbetande. Trodde det skulle vara enkelt, men nej. Måste ansöka om "ekonomiskt bistånd" från Socialkontoret. Finare ord för socialbidrag. Fräscht. Ännu en jobbig sak jag inte vill göra. Borde ha pluggat istället. Lättare. Trodde det skulle vara skönt att inte plugga, men nej. Dessutom: medelålders dam av gissningsvis östeuropeiskt ursprung förfärad över att jag är så ung och söker jobb som städare. Jag med. Ha ha ha

Uppdatering på tjejkatt-blir-killkatt fronten: Soya ledsen. Vill ut och kopulera trots avsaknad av testiklar. Vill också tvätta pungen men får ej. Har fortfarande tratt. Har kräkts. Jag är orolig som en riktig hönsmamma.

Nu ska jag bli bjuden på potatis av mormor. Det är nästan det enda hon vet som är veganskt. Fast hon vet förstås inte att det kallas just "veganskt", utan hon säger "sådant där som du kan äta", typ. Får ta med champinjonssås och sojafilé.

Kommentarer
Postat av: sara

sött! fint. jag tycker om att läsa det du skriver. skriv en bok! eller så skriver vi en tillsammans, vartannat kapitel! det vore fruktansvärt koolt! :D

2010-07-26 @ 12:55:15
URL: http://facklitteratur.blogg.se/
Postat av: Olivia

sara: Det tycker jag vi ska! Jag har så svårt att komma på vad den ska handla om bara, men om du hjälper till så lär det ju bli finemang :)

2010-07-28 @ 01:08:54
URL: http://inaktiv.blogg.se/
Postat av: sara

:D jag ska skriva brev till dig också. men först ska jag skriva ett cv :D

2010-08-19 @ 11:42:59
URL: http://facklitteratur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0