... Och barnen har också jättebra betyg!

Ni som äter ni som dricker er hungriga törstiga som

feta vita män

Ingen tanke alls på

vad det har kostat jordens resurser att

föda er döda mun er döda blick

En aldrig stillad törst


"Hämtar fröken en öl till"

En till och två party shots:


"Varför inte bara placera dem i någon jävla förort någonstans

Jag själv äger villa

Ett fint vitt hus

Har en vit fin fru som lagar min mat fläskfilé potatis sås

En stor bil

Stor bil för att kompensera för annat


... Och barnen har också jättebra betyg!"


Ni som äter ni som dricker er hungriga törstiga som

feta vita män

Ingen tanke alls på

vad det har kostat jordens resurser att

föda er döda mun er döda blick

En aldrig stillad törst

För en försvunnen längtan

Ska vi bilda opposition

slå er till det ni redan är

Bara frånvaro av ljus


Och ni kommer alla att självdö en dag


Kommentarer
Postat av: adde

Ruggigt, ruggigt bra dikt. Som jag sa på telefonen, den känns ganska navidig. Den skulle nog också passa bra med musik.

2008-04-10 @ 12:47:10
URL: http://addespropaganda.com
Postat av: sofia b

den känns verkligen som en låt! jättehärlig. (dessutom som en låt som jag skulle tycka om...) puss på duktiga du!

2008-04-10 @ 15:13:26
URL: http://okorrekt.blogg.se
Postat av: Edds

Starkt innehåll!
I really liked this one!

2008-04-10 @ 19:26:59
URL: http://kafferingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0