Love is a drug

Drogen Kärlek är starkt beroendeframkallande. Sinnen som smak, lukt, hörsel, känsel och syn förstärks när man brukar den. Den gör människan syndig genom att den bedövar hjärnan så att man inte kan tänka förståndigt överhuvudtaget. Ruset man hamnar i vid bruk av Kärlek kan vara euforiskt.

Drogen Kärlek kan jämföras med flertal andra illegala droger, då den både kan ses som hallucinogen och ha en bedövande och hämningslösande effekt. Trots det är Kärlek inte olagligt, åtminstone inte i Landet Sverige (i vissa länder kan vissa former av Kärlek vara förbjudna). Kärlek kan dock även i Sverige under särskilda omständigheter ses som väldigt opassande. Till exempel om två missbrukare är av samma kön eller hör till två helt olika åldersgrupper.

Det finns många regler och föreskrifter, både uttalade och outtalade sådana, om hur man ska bruka Drogen Kärlek. Här nedan följer några av dem:

 - Man ska helst inte låtsas om Kärleks intensitet offentligt och man ska försöka, som vilken annan anständig missbrukare som helst, göra allt för att dölja ruset.
- Man ska inte låta Kärlek besmitta ens hjärna så pass mycket att Allt man talar om speglar Den.
- Trots att Kärlek får ens kropp och själ att smälta samman och detta nyuppståndna ting bara skriker efter mer Droger så ska man trycka undan ruset. Andra ska inte kunna se att man inte får nog av Kärlek.
- Man ska undvika att nämna hur man nyttjar Drogen Kärlek i form av fysisk kontakt till alltför många personer då de kan uppleva det som stötande och ta illa upp. Det är alltid osmakligt att lyssna på missbrukare.
- Ett absolut "no, no" är att säga att man vill förbli missbrukare resten av sitt liv.

Men eftersom jag är miljöpartist får jag vara anti alla normer. Så jag antar att det är okej att säga...
Fan, vad jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: adde

Oj! Har du skrivit det där. :-O
Det var nice.
Speciellt det sista. :-)
Jag har just kommit hem till min lägenhet, men jag är redan trött på den. När inte du är här.
Jag älskar dig med. Vackra...

2007-11-04 @ 16:19:22
URL: http://www.addespropaganda.com
Postat av: Matilda

Så fint så fint så fint!
Jättebra skrivet, så djävla sant.
Du är bäst, Olivia.

2007-11-04 @ 16:53:09
URL: http://organiseratkaos.blogspot.com
Postat av: Maria

så bra skrivet , jag saknar kärleken jag

2007-11-04 @ 16:56:21
URL: http://mialia.blogg.se
Postat av: Louise

Du är smart, och skriver bra och har cirka sådär 120% rätt.

2007-11-04 @ 19:41:08
URL: http://lowdown.blogg,se/
Postat av: Kåtbock

Olivia, du äro totalt fucking woonderbaaar.

2007-11-04 @ 20:47:19
Postat av: Kåtbock

och här hade du jävligt rätt:
"- Ett absolut "no, no" är att säga att man vill förbli missbrukare resten av sitt liv."
jag hatar no-no's. jag vill ha massor av sådana saker sagda till mig.

2007-11-05 @ 17:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0