Jag måste ha något att göra när det är för varmt för att göra något.

Det är först nu när alla börjar komma in på utbildningar och få lägenheter och dylikt trams, som jag verkligen fattar att jag har tagit studenten, att kanske världens bästa klass är över (finns inte!) och att alla bara kommer försvinna, en efter en. Kan inte alla istället komma på att de vill flytta till samma stad och sen så kan en liksom både träffa nya människor OCH ha nära till sina gamla vänner? Känner även lätt anstrykning av ångest över att vara kvar i Bajs-Norrköping, men det kommer nog att ordna sig med det. Bara jag får ett jobb, liksom jag är desperat.

Jag har förresten inte gett upp mina barndomsdrömmar och att skriva revolutionernade bok och bli geniförklarad författare och sitter just nu och slipar på ett underbart manus. Jag har kommit ingenstans än så länge, men det kanske kommer. Jag borde göra något inspirerande, typ tågluffa i asien, som alla andra gör. Det är typ det nya Australien/Nya Zeeland, har jag hört.  Fast, eh, kanske funkar lika bra med länstrafiken i Östergötland? Hur som helst, i så fall kunde jag skippa slit/skitjobb OCH universitetsutbildning och bara sitta hemma och knattra på en gammal skrivmaskin (ful netbook kan funka i nödfall) och mysa runt i raggsockar. Å andra sidan skulle jag då bli så isolerad från omvärlden att jag skulle börja gnaga på väggarna. MEN det tål att tänkas på.

Undrar om potatisen är klar än.

Kommentarer
Postat av: sara

världens bästa klass? kommit på i efterhand? xd världen är rätt underbar ska du se. åk på festival så ordnar det sig! kram

2010-07-12 @ 18:37:05
URL: http://facklitteratur.blogg.se/
Postat av: b

toknajz det där med manuset, och jag vill dra en klyscha och säga att det blir bra till sist, det kommer ju fler jobb till platsbanken och slit/skitjobb kanske man står ut med om man får fylla fritiden med något man brinner för. skriv bok nu, jag lovar att köpa den!

2010-07-13 @ 18:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0