Tågångest, om du vet

Det är som att molnen brinner i all sin bleka gråhet

blekfet

svart och vitt i fönstret

vid nästa anblick gråskala och

vid en tredje kan skymtas blandat gult turkost ljusblått

suddigt åker vi förbi

äntrar södra Norrland


Andas han?


Med en musik som inte får tystna får färgerna utanför i alla fall

lite lite färg

hon läser hon sover hon andas hon tror hon dör

En tjur har strandat i kupén

inget av det här kan jämföras med någonting annat


Det är lite som att jag brinner i all min gråhet

jag har aldrig förr sett så några träd

Äter tre yofu en guldnougat, inlåst på en toalett där man kan få vara lite halvt ifred

tågångest, om du vet

Andas han?

Däckar till sist på mellanbädden

jag orkar aldrig gråta mig till sömns i alla fall


Kommentarer
Postat av: adde

Åh... Jag vet, jag minns. :-( Och du är vacker, precis som dikterna du skriver. Min

2008-05-18 @ 20:26:33
URL: http://addespropaganda.com
Postat av: MANGO

ahh så fin men sorlig dikt :) :(

Jag hittade 'dina' brallor nyss :), hoppas de passar.

puss på dig.*

2008-05-19 @ 19:05:00
URL: http://mialia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0