Hon heter cayenne

Hon äter mossa med hela ansiktet
trycker händer ner i dyn
Kanske finns där något att hålla fast
något att ramla sönder vid
falla i

Lustigt att det kan vara kallt fastän fåglarna sjunger
skamligt vackert

Trampar fram under åkrar
Ögonen brinner igen
själva satan hackar cayenne

Glittra i vattnet, Sjung en annan sång
Är du näcken?
Du, älska färdigt mig först

Slit ner mig i dyn
jag vill drunkna vid dina läppar
Skogen är inte farlig mest mörk
och tyst och lugn
ingen sjunger vackrare än näcken

och själva satan hackar chili i henne

Kommentarer
Postat av: Sofia

jag tolkar den som ngn slags saga. ngn riktigt gammal folksaga fast i diktform o så jävla mkt bättre än allt annat. den är mystisk och språket är WALLA

2008-03-11 @ 20:04:50
Postat av: Olivia

Det var en fin tolkning, Sofia :)

2008-03-11 @ 20:20:21
URL: http://inaktiv.blogg.se
Postat av: Louise

Åh, den var fin - jag gillar den!

2008-03-11 @ 20:40:31
URL: http://lowdown.blogg.se/
Postat av: Sara

:) Fin! Du är bra på att skriva.

2008-04-02 @ 20:46:32
Postat av: adde

cool...

2008-04-02 @ 21:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0