En text om sommar och om er

Sara sitter på en bänk

blickar ut över en sjö

sjö fylld av dy

dy täckt av sjö

Aldrig har hon sett något sådant vackert

"Tänk att naturen finns!"

Visst tänkte du det, Sara, visst ville du dela det med någon?

Aldrig att du tänkte det förrän då


Albin vandrar på en tom stig

en stig med bara steg av rostigt damm

Han tänker att det är vackert när armen blöder ner på skon

tänker att man kunde måla en tavla av det

Visst stämmer det, Albin?

Du förfasas av din kärlek till blod


Andreas och Olivia sitter på samma lilla sten

fast några hundra mil bort

några hundra mil ifrån

Förundras över vad kärlek kan göra med stenar

kastar macka i en pool

Visst gör ni det, Olivia och Andreas, visst kastar ni sten?


Kära ni, jag vet vad ni vill

Älska lite mer och älska lite till

Sara Albin Andreas och Olivia

ni förefaller skräckslagna inför törst

och väntar på att livet ska bli ert


Kommentarer
Postat av: adde

Åh, du är så bra!

2008-06-05 @ 05:37:45
URL: http://addespropaganda.com
Postat av: Louise

Såhär var det käraste Olivia:



Det var meningen att jag skulle ligga hemma och tycka synd om mig själv hela dagen, vilket jag gjorde tills pappa drog iväg med mig till lkpg där vi skulle kolla på en cykel. Sen fick jag ett fint erbjudande av Ulrika (som jag inte träffat sen i oktober) att ses och tänkte; nu när jag ändå är i stan.. och på den vägen var det.



Du får vara sur om du vill men det hjälper ingen. Jag leker gärna med dig någon dag, och jag får väll försöka att ha en sammarbetsvillig gärna den dagen då.



Du skriver bra, men det vet du ju redan.

2008-06-08 @ 15:58:10
URL: http://lowdown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0