Dagens (och de flesta andra dagars) dilemma:

Kära vänner
och fiender,
Här har ni dagens (och de flesta andra dagars) dilemma:

1. Gå på Naturhumanistiska Gymnasiet
eller
2. Inte gå på Naturhumanistiska Gymnasiet.
Man kan inte välja både alternativ 1 och alternativ 2, jag har redan försökt och hur många hälar man än skär av så funkar det bara inte.

Såå... Här har ni argumenten för alternativ 1:
- Min klass är inte bra, utan bäst.
- FokUs + Panoramaveckor
- Flummigt folk
- Frukstund på eftermiddagarna
- Mysigt
- Ganska bra lärare

Och argument för alternativ 2:
- Läxor, prov, uppsatser, osv
- Jag känner mig dålig ofta
- Jag känner mig ibland usel
- Matematiken är svår
- Franskan är svår
- Jag har jävligt svårt att känna mig nöjd med mig själv när jag inte kan prestera så höga betyg som jag vill, och då jag måste plugga för att uppnå detta så orkar jag bara inte. Jag kan inte plugga. Jag vill hinna leva lite också, och jag är inte van vid att behöva plugga.

HJÄLP MIG! Jag borde byta - för jag skulle lätt kunna prestera bättre på en annan skola/linje - men jag kan inte. Jag vill inte hamna i universums tristaste klass. Å andra sidan vet man inte om det finns någon mer bra klass jag skulle kunna hamna i...
:(

Idag har varit en relativt bra dag, med gu-möte.
Imorgon ska jag sova hos världens bästa Lisa. Hon är söt.
Man får slå henne.
Och man får mat.
Hallelulja!

Kommentarer
Postat av: hon, du vet vem

hm. ja. Men vad skulle du gå annars då?
jag röstar för att du går kvar på naturhum. Fast om du inte vill det helt och fullt så kanske det inte är det bästa. Om det mest är klassen som är bra, och inte skolan, kanske ett byte vore bra? Men å andra sidan är det ganska mycket jobbigf att byta så här sent på terminen (antar jag)
goshdu. det var ett riktigt dilemma.
Och jag håller med om Lisa.
Du ska få mycket mat (och tjock) har jag hört från säkra källor.

2007-11-06 @ 19:42:07
Postat av: adde

Om jag vore du skulle jag nog välja att gå kvar. Tror nog att det är din attityd till ditt intellekt som behöver förändras, inte linjen.
Du klarar det lätt! Ge bara inte upp i början. Det viktigaste är att man trivs i klassen.

2007-11-06 @ 20:26:25
URL: http://addespropaganda.com
Postat av: linnea.

Baby, hoppas allt ordnar dig. Jag tror nog på naturhum för dig alltså. Det är viktigare att trivas i klassen med personerna tror jag. Och usch vad jag saknar dig

2007-11-06 @ 20:40:00
URL: http://linneaaennil.blogg.se
Postat av: Maria

nejj Olivia du får inte byta :(

2007-11-06 @ 21:10:55
URL: http://mialia.blogg.se
Postat av: Louise

Vi kan sammanfatta det såhär:
1. Du är inte alls osmartare än någon annan (mest fokus riktad på mig), men det är synd att du ska behöva känna att du inte är räcker till osv. Visserligen kan vi bilda klubb på den punkten?
2. Jag har ungefär samma tankar som dig angående.. allt. Men jag kan verkligen inte tänka mig en bättre skola och klass.
3. Om du byter så följer jag efter till exakt samma skola och klass för utan dig skulle inte nh07 bli nh07.
4. Du kommer ju i alla fall lära dig något här, och du kommer ha roligt samtidigt. Tänk dig en lättare linje där du lär dig noll och du får tråkiga klasskamrater?
5. Du är smart, bäst och schnel poni.

2007-11-06 @ 21:40:43
URL: http://lowdown.blogg,se/
Postat av: Matilda

Vad skulle du byta till annars?
Gå kvar! Alla andra skolor är värdelösa tror jag.

2007-11-06 @ 21:41:50
URL: http://organiseratkaos.blogspot.com
Postat av: KB

jag fattar verkligen dilemmat, jag har tyyyyyyyp(egentligen inte alls) gått igenom samma. vad skulle du byta till om du skulle byta?
och du ska fanimej veta att du är smart!
sötsöt är du.

2007-11-07 @ 07:32:49
URL: http://synthetic.blogg.se
Postat av: Sara

Nej, Olivia, du får inte byta! Jag tycker att vi kan prata om att det är jobbigt med nån lärare, för det är det inte bara du som tycker.
Men jag tror att lite varför man känner sig dålig är för att man börjar från noll här, det är lite som i sjuan och åttan, man bygger upp sina betyg succesivt. Jag brukar iaf intala mig själv det, för annars känns det ganska jobbigt.
Olivia schnel, o schnygg, o allt det där, du vet, och Lala vill inte att hon ska sluta!

2007-11-07 @ 19:48:30
Postat av: Almkvist.

Vad skulle du vilja byta till istället? Jag tror ärligt inte att du kan få en bättre klass, för ni verkar ju ha hur kul osm helst där! Värsta mys-varelserna ju x) Men det är ditt val, och kom inte och säg att du inte är smart. Det är bara tempot som är för högt i så fall. :)

2007-11-09 @ 18:14:09
URL: http://psykopatas.blogspot.com
Postat av: Emma^^

Du måste stanna, alla kommer bli ledsna emos ifall du byter, och då kommer de få ett reason att kalla mig det. Å det vill du väl inte?

2007-11-10 @ 16:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0