En text om hösten och om oss.

"Tänk att det finns kärlek i världen!"
tänker Amanda i sin säng
snyter sig i en vante
Aldrig har hon vågat tänka de tankarna förut

"Tänk att något gör såhär jävla mycket skillnad"
Simon tänker högt men gråter tyst
instängd i hennes mörka garderob snöt han sig i en trasig socka

Nu är hösten här
Fastän bladen inte har ändrat form ännu

Anna dunkar huvudet i en tegelsten, tänker:
"Var tog solen vägen? Jag fryser här."
snyter sig så med ena ärmen, vädrar blod
Vädrar sorg

Amanda Simon Anna och du
Jag
Detta är en text om hösten och om oss
Vi räknar dagar och tankar och mil och perfekta människor överallt
tja, allt det där som står mellan oss.

Jag nyper mig i armen, sitter på en bänk utanför realismen
snyter mig i ett höstlöv och tänker till sist:
"Du är ofattbar".

Kära du, hösten är här
Fastän bladen ännu inte ändrat form
Detta är en text om hösten och om oss
vi räknar dagar och tankar och mil och perfekta människor
tja, allt det som står mellan oss        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0